Zdjęcie wykonane obiektywem typu rybie oko (fisheye). Lokalizacja: Monachium (Niemcy)

Podkreślić czy przekreślić?

Podkreslic czy przekreslic

Fot. T. Milczarek, zdjęcie wykonano obiektywem typu rybie oko.

Twoja mowa ciała może albo podkreślić albo przekreślić słowa, które wypowiadasz. Subtelna różnica stanowiąca o tym, czy Twoje słowa zostaną wzmocnione i osoba, do której mówisz w nie uwierzy, czy też zostaną osłabione i Twój rozmówca będzie miał wątpliwości czy na pewno jesteś z nim szczery, zależy od ich zgodności z sygnałami ciała, które emitujesz wraz z wypowiadaną treścią.

W jaki sposób stoisz lub siedzisz podczas konkretnej rozmowy? Jaką masz minę? Jaki jest ton Twojego głosu? Czy mówisz szybko czy wolno? Z zaangażowaniem czy ze znudzeniem? Czy wyglądasz na zrelaksowanego czy na zestresowanego? Jak i gdzie patrzysz – z błyskiem w oku śmiało, prosto w oczy rozmówcy, czy uciekasz wzrokiem po kątach? Czy Twoje ciało się otwiera czy zamyka na rozmówcę? Co o tym zaświadcza?

Ćwiczenie 1:
Zwiń się w kłębek, przytul sam siebie tak ciasno jak się da. Pochyl głowę. Zrób smutną minę. Mów najcichszym głosem, jaki jesteś w stanie z siebie wydobyć. Utrzymując to wszystko przekonaj kogoś, że jesteś bardzo szczęśliwy i czujesz wiatr w żaglach.

Ćwiczenie 2:
Stań na podwyższeniu. Unieś głowę do nieba. Uśmiechnij się szeroko. Rozłóż ramiona na boki jakbyś chciał nimi objąć cały świat. Utrzymując to wszytko przekonaj kogoś, że jest Ci bardzo przykro i nie wiesz co dalej robić.

Nie da się nie emitować sygnałów ciała. To niemożliwe. Każdy z nas też wiele takich sygnałów nieświadomie odczytuje i chociaż często nie wiemy, co nam nie pasowało – przeczucie podpowiada nam, że w jakieś konkretne wypowiedziane przez kogoś słowa nie powinniśmy uwierzyć. Przyglądaj się ludziom, kiedy do Ciebie mówią. Dostrzegaj ich przekaz. Uświadamiaj sobie to, co mówi Twoje ciało, kiedy z ludźmi rozmawiasz lub do nich przemawiasz. Ma to kluczowe znaczenie dla skuteczności Twojej komunikacji.

Podaj dalej...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPrint this pageEmail this to someone