Zdjęcie wykonane obiektywem typu rybie oko (fish eye). Lokalizacja: Wrocław

Medytacja to brama

Sztuka medytacji

Fot. T. Milczarek, zdjęcie wykonano obiektywem typu rybie oko.

Medytacja to forma podróży do wnętrza siebie. Medytowanie to czynność bardzo prosta ale i dość trudna jednocześnie. Prosta, bo polega na byciu tutaj i teraz i to w zasadzie wszystko. Brzmi banalnie, ale szczególnie na początku wcale takie nie jest, bo medytacyjne bycie tutaj i teraz oznacza totalną uważność na każdy szczegół wykonywanej tutaj i teraz czynności. Oznacza bycie w tej czynności. Oznacza bycie tą czynnością.

Są dziesiątki sposobów na medytowanie – każdy równie dobry. Możesz być tutaj i teraz siedząc w bezruchu i zatapiając się w swoim wnętrzu, koncentrując się na wybranym obiekcie, spacerując, siedząc na balkonie, leżąc w wannie, zmywając naczynia, pracując na działce albo obcując z drugim człowiekiem. Istotne jest to, żeby stworzyć sobie warunki do dobrego medytowania. Jeśli zamierzasz medytować w samotności zadbaj o to, żeby nikt Ci nie przeszkadzał, dopóki nie skończysz. Znajdź odosobnione miejsce, wyłącz wszelkie urządzenia, które mogą spowodować zakłócenia lub wprowadzić niepokój. Przynajmniej na początku medytuj w ciszy, bo muzyka albo inne odgłosy mogą odciągać Twoją uwagę.

Medytowanie to bycie tutaj i teraz w tym, w czym zamierzasz być. Nie pozwalaj swojemu umysłowi, który niewyćwiczony jest jak dziki koń, pogalopować tam, dokąd zechce. Medytacja to poskramianie umysłu. Wygładzanie go. Sprawianie, żeby był nam posłuszny. Okiełznanie natłoku myśli to brama do decydowania o sobie zamiast podążania za decyzjami, które są podejmowane w naszej głowie w pewnym sensie za nas. Przez tę bramę możesz wyjść ze swoich automatyzmów, schematów i nieświadomości swojego umysłu, ducha, ciała i emocji. Medytując masz ogromną szansę spojrzeć inaczej na wszystko, na co od lat patrzysz i wciąż widzisz to samo.

Medytując nie pozwalaj swoim myślom uciekać z tutaj i teraz, od zadań, które im powierzasz. Ćwicz i nieustannie podejmuj kolejne próby. Wiele lat trenowałeś swój umysł do stanu, w jakim tkwi on dzisiaj. Zmiana jego nawyków to zadanie wymagające odrobiny wysiłku. Bądź dla siebie łagodny i nieustannie, każdego dnia zaczynaj na nowo. Dzięki wytrwałości szybko dojdziesz do zadowalających rezultatów.

Powodzenia!

Podaj dalej...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPrint this pageEmail this to someone